2011-12-23

Dresdner Christstollen


Kadangi Kalėdoms, tradiciškai, išvažiuojame, iš anksto sveikinu visus savo tinklaraščio skaitytojus! Tikiuosi radote čia receptų savo šventiniam stalui, kuris neturi būti gausus - svarbu, kad maistas su meile būtų paruoštas ir skirtas palepinti brangius žmones. Linkiu Jums visiems baltų už lango ir šiltų širdyje šv. Kalėdų!


O dabar apie Kalėdinius kepinius.
Vieną štoleno versiją su varške jau kepiau. Šiemet pasirinkau mielinį tradicinį variantą. Nupjautas kampelis buvo skanus. Tiesą pasakius, aš turiu valios ir kantrybės tokių ilgai laikomų kepinių neprapjauti ir neragauti iki dienos x, tačiau nuotrauka blogui pareikalavo aukų... 
Mane labiausiai žavi štolenų struktūra - nei bandelė, nei duona, lyg ir sluoksniuota, lyg ir ne - kažkas unikalaus.

Reikės:
200 g razinų,
100 g džiovintų spanguolių,
100 g maišytų apelsinų ir citrinų cukatų,
100 g kapotų migdolų be odelės,
2 citrinų nutarkuota žievelė,
1/2 AŠ malto kardamono,
1/4 AŠ šviežiai malto muskato,
žiupsnelis šviežiai maltų juodųjų pipirų,
1/2 AŠ natūralios vanilės ekstrakto,
3 VŠ tamsaus romo,
6 AŠ sausų mielių,
250 g vasarošilčio pieno,
500 g stiprių miltų (naudojau pirmos rūšies),
1 1/2 AŠ druskos,
100 g cukraus,
150 g minkšto sviesto.

Gaminimas:
Džiovintus vaisius, cukatus, riešutus, citrinos žievelę ir prieskonius suberti į dubenėlį, užpilti romu, supilti vanilės ekstraktą ir palikti mirkti 2 val.
Mieles suberti į pieną ir palikti 5 min. Dideliame dubenyje sumaišyti miltus su druska, centre padaryti duobutę ir supilti į ją pieną su mielėmis.
Mediniu šaukštu įmaišyti truputį miltų, kad gautųsi košelė, uždengti dubenį rankšluosčiu ir palikti 20 min. Sudėti cukrų, sviestą ir suminkyti minkštą, tvirtą tešlą.
Tešlą išimti iš dubens, padėti ant lengvai pamiltuoto stalviršio ir  minkyti kol bus vienalytė ir elastiška - apie 10 min. Tada įdėti į sviestu pateptą dubenį, uždengti rankšluosčiu ir palikti kilti kol tūris padvigubės (apie 1,5 val.).
Tešlą apspaudyti ir palikti 10 min. Ant pamiltuoto paviršiaus suformuoti 2,5 cm storio stačiakampį, suberti išmirkusius vaisius ir gerai įminkyti į tešlą.
Iš tešlos suformuoti plokščią ovalą, 35 cm ilgio. Tešlą išilgai perlenkti pusiau paliekant apatinį kraštą nepilnai . Išilgai per vidurį pirštais padaryti buką "skiauterę". Uždengti rankšluosčiu ir palikti kilti 1 val. Formuoti geriausia ant skardos padengtos kepimo popieriumi, tada nebus vargo perkeliant.
Kepti 180 laipsnių temperatūroje apie 1 val. Iškepusį ataušinti ant grotelių ir gausiai apibarstyti cukraus pudra (prieš tai aš jį aptepiau ištirpintu sviestu).
Brandinti sandariame inde mažiausiai savaitę.

Recepte buvo nurodyta, kad tešlą galima maišyti duonkepėje, ką aš ir padariau.

Šaltinis: Mano mėgstamiausia knyga

Komentarų nėra: